Vest: Održan 12. festival zimnice u Koceljevi

Održan 12. festival zimnice u Koceljevi

Održan 12. festival zimnice u Koceljevi

Kažu da je hrana 21.veka- hrana za oči. Vredne domaćice i domaćini uspeli su da zadovolje sve ukusu. U teglicama i flašama, u prerađevinama izloženim na sajamskim tezgama, doneli su ukus tradicije i miris prošlosti. Sve je to brižljivo upakovano i aranžirano, neretko kombinovano na pomalo neuobičajen način. Inovativno i savremeno, a opet začinjeno starim začinima, pripremano po recepturama iz bakine kuhinje.                                                                                                               

Baš takav je i Festival zimnice u Koceljevi, manifestacija koja je proteklog vikenda u ovoj varoši, nakon prošlogodišnje pauze, održana 12.put. Prema rečima organizatora, učestvovalo je oko 200 izlagača od kojih su dve trećine bili prerađivači voća i povrća. Uprkos nešto manjem broju prodavaca, ponuda na štandovima bila je bogata. Od svežeg voća i povrća, začina i  mesnih prerađevina, preko sireva i meda, sirupa, rakija i likera do ajvara, krastavčića, džemova i slatka...                                     

Ni nešto manji broj posetilaca u odnosu na prethodne sajmove nije umanjio utisak, a ni pazar. To je potvrdila i devetnaestogodišnja Marija Jerković koja je prodavala rakije i likere svoga dede, Borisava Boke Miloševića iz Koceljeve.                                                                             

  –U našoj ponudi, pre svega, imamo dedin brend pod nazivom “Tamnavski dukat”. To je ime za šljivovicu. Osim toga, deka proizvodi i dosta likera od šumskih jagoda, maline, klekovaču, orahovaču, imamo i dunjevaču, kajsijevaču i veoma smo popularni u Koceljevi i van nje- kaže Marija i napominje da je osim sadržaja veoma važno i pakovanje.                                                 

–Ambalaže su bitne a za neke kupce i presudne u kupovini. Dešava se da nas posete ljudi koji nemaju nameru da pazare, ali ih privuče pakovanje pa kupe određeni proizvod da ga probaju ili uzmu neko manje pakovanje za suvenir. Cene su pristupačne jer je litar šljivovice 600 dinara, likeri su po 700, a neke manje ambalaže mogu se pronaći za manje novca, od 150-300 dinara- ističe ova devojka i kroz osmeh dodaje da još uvek nije sigurna koliki joj procenat od prodaje pripada ali da veruje da će deka, kao i uvek, biti pravedan.                                                                                                                                                                                   
Prvi put među izlagačima na Festivalu zimnice i poljoprivredno gazdinstvo “Jović” iz Koceljeve. U svojoj ponudi imali su pčelinje proizvode, a u svet pčelarstva “uplovili” su pre tri godine. Na tezgama ovog proizvođača razne vrste meda poput bagremovog, suncokretovog, livadskog. Takođe i neizbežna medovača ali i med sa saćem, sa suvim voćem i orasima. Vremenske prilike pčelarima nisu išle na ruku pa deficit meda u našoj zemlji diktira cenu.                                                                   

–Bagrem je hiljadu dinara dok su suncokret i livada po 800. Medovača od pola litre je 600, tegla meda sa saćem je 1,2 hiljade dinara. Teglice sa orasima i suvim voćem su 550- otkriva Mihailo Jović i dodaje da su zadovoljni potražnjom.                                                                                 

Od prve manifestacije do danas svoje proizvode izlaže domaćinstvo “Mijailović” iz Kamenice, ovogodišnji dobitnik sajamske nagrade za najbolji ajvar. Domaćica Vidosava otkriva da nema nikakve posebne tajne u pripremanju ovog srpskog delikatesa osim kvalitetne sirovine.                                     

– Tajna je u dobroj paprici, onoj koju gajim u svojoj bašti, ne prskana. Svi ostali sastojci su manje-više poznati i uobičajeni. Koliko je teško spremiti ajvar znaju oni koji to rade. Potrebno nam je po dva dana rada za 20 tegli- priča Vidosava koja je u svom domaćinstvu, uz pomoć snahe i sina, ove godine preradila na tone voća i povrća i pripremila do dve hiljade tegli sa različitim sadržajem.     

Lokalni proizvođači ističu da im Festival zimnice veoma znači jer omogućava neposredan kontakt sa kupcima iz raznih krajeva naše zemlje ali i regiona. To je i prilika da međusobno razmene recepte i nauče nešto novo, usavrše svoje proizvode i poboljšaju ponudu, što, napominju, ide na ruku svima, i izlagačima i posetiocima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici !



Podeli:

Povezane vesti

Ostavite komentar